Ulkohuussin lehtipinosta poimitussa Suomen Kuvalehdessä 50/1973 houkuttelee Huhtamäki-yhtymä lukijoita ostamaan osakkeitaan. Mainoksessa on taulukkoja, jotka ylpeilevät yrityksen kehityksellä. Vuoden 1973 liikevaihto on kasvamassa edellisvuodesta 25 prosenttia. Vieressä on taulukko, jossa esitellään myös ripeää kurssinousua sekä henkilökunnan lukumäärää, jonka kehutaan kasvavan 50 prosentilla samaisena ajanjaksona.
Tämä päivänä tällaisia mainoksia ei julkaista. Yritystä, joka palkkaa valtavia määriä ihmisiä, ja nopeammin kuin liikevaihto ja pörssikurssi kasvaa, kutsutaan kriisiyhtiöksi. Nykyään samanlaisessa mainoksessa pitäisi olla todisteita henkilöstömäärän "tehostamissuunnitelmista", ja ainoa henkilöstö, johon kunnon firma panostaa, on johto ja johdon
Ja hei älkää napisko siellä, talouselämä on mennyt koko ajan parempaan suuntaan, te luuserit ette vain ymmärrä sitä. Eikä vaihtoehtoja ole.
Ylioppilas Puupponen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti