LOBBAUS Olvi Oyj on tänään julkaissut tiedotteen, jonka mukaan se lopettaa Sven Tuuva -kakkosoluen valmistuksen. Olvin mukaan olut oli tappiollinen kaksi vuotta.
Tuotteita tulee ja tuotteita menee, mutta tässä asiassa on muutama outo seikka.
Miksi Olvi Oyj valmisti niin pitkään kannattamatonta tuotetta? Entä miksi Olvi Oyj teki lopettamisesta tiedotteen, kun normaalisti huonosti pärjäävät tuotteet haudataan kaikessa hiljaisuudessa? Miten tiedottaminen sattuikaan ajoittumaan kuukaudeksi ennen eduskuntavaaleja?
Vastaukset sisältyvät kysymyksiin: siksi, että kyse ei koskaan ollut pyrkimyksestä menestyä myymällä kakkosolutta, vaan suunnitelmallisesta lobbausoperaatiosta panimoalan sääntelyä vastaan.
Ylioppilas Puupponen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti