LOBBAUS Onneksi on vielä terävääkin journalismia: sitä tekee ainakin Talouselämä listatessaan, missä kaikissa asioissa kumipyörämiesten etujärjestö liioittelee kilometrikorvauksien nykytasolla pitämistä lobatessaan.
Autoliitto ostaa esimerkki-Volvonsa alle ylihintaisia renkaita, huollattaa Volvon 60 prosenttia todellisia kustannuksia kalliimmalla ja kaiken päälle väittää, että auton arvo lähes puolittuu kolmesta käyttövuodesta ja 75 000 kilometristä. Näihin puolueellisiin laskelmiin pohjautuen on kilometrikorvaukset vuosi toisensa jälkeen määritelty konsensuksessa valtiovallan kanssa.
Autoliiton löysän propagandan on nielaissut myös maailmankaikkeuden uljain suomenkielinen sanomalehti, joka vahvistaa kilometriveljien sanomaa haastattelemalla vain samaa mieltä olevia kaupparatsuliiton ja kokoomuksen verojenalennuskerhon edustajia.
Nyt kun ryhmäkanne on olemassa, voisimmeko me toisten autoilua verojen kautta rahoittaneet nostaa takautuvasti kanteen? Siinä vaatisimme Autoliiton laskelmien perusteella maksetuista mielikuvitusrenkaista ja todellista kalliimmista huolloista jaettuja verorahojamme takaisin.
Ylioppilas Puupponen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti